Boeken rond het Paleis

26 Augustus 2018 10-17 uur centrum Tilburg

26 Augustus vindt onze 21ste editie plaats in het centrum van Tilburg met meer dan 200 kramen. Deze sfeervolle boekenmarkt wordt georganiseerd door de Stichting dr. P.J. Cools msc. Het is grootste boekenmarkt van Zuid-Nederland en geldt als een van de populairste van ons land. De markt wordt ondersteund door een aantrekkelijk literair (met o.a. Tomas Ross en Ingrid Oonincx) en muzikaal programma, op diverse locaties, i.s.m. vele culturele organisaties: Tilt, Bibliotheek Midden-Brabant, Boekhandel Gianotten Mutsaers en de Gemeente Tilburg.

markt

Vorig jaar zijn we aan de slag gegaan met de krachttermen "Meer - Beter - Levendiger" om ook dit jaar weer iets moois neer te zetten.
Meer betekent dat we nog meer aanbod willen realiseren. Nog meer kramen van deelnemers uit heel Nederland. Maar we investeren ook om "Boeken rond het paleis" uit te breiden met meer Vlaamse deelnemers.

Beter
is een nog betere presentatie van het aanbod in aantrekkelijke kramen, waar je heerlijk langs struint. Dus pluriformiteit van het aanbod. Het gericht aantrekken van handelaren uit de grensstreek is een must voor ons.

Levendiger
werd hij zeker, nu we ons vorig jaar ook zijn gaan richten op de doelgroep jeugd. Met een echt Kinderplein voor verkoop door kinderen, kinderactiviteiten in de ochtend/late namiddag, gezellige zithoeken en muziek en acts op het Kinderplein.  We zijn er in geslaagd grote namen naar Tilburg te halen in het we een fantastisch gevarieerd literair programma

Door partners in de stad te enthousiasmeren komt de hele binnenstad van Tilburg in een gezellige boekensfeer onder
ons moto #liefdevoorhetboek

Heb je ook nog ideeën voor editie 2019, laat het ons weten. Kijk bij http://www.stichtingcools.nl/contact/ voor verdere info.

Wil je nog deelnemen in 2018? Wellicht kun je nog een kraam (max 3x) huren. Kijk voor informatie dan hier.

Bezoekers informatie

Praktische informatie voor een ieder die de boekenmarkt bezoekt.

Literair programma en Kinderplein

Wat er tijdens de boekenmarkt nog meer te doen is naast het kopen en verkopen van boeken.

Kraam info

Praktische informatie, aanmelden en vaak gestelde vragen.

Impressies Boekenmarkt 2017

Voorwaarden standhouders voor deelname aan de boekenmarkt

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit sie zu lesen mitkaufen könnte.

Arthur Schopenhauer