Interview met Annejet van der Zijl 20 maart 2022 is afgelast

Op zondag 20 maart zou Libris boekhandel Buitelaar samen met stichting Cools een interview, door Ivan Borgstijn, met Annejet van der Zijl verzorgen in Theater de Avenue Waterstraat 5 in Breda. Dit kan helaas geen doorgang vinden.

Annejet van der Zijl is een van de bekendste en meest gelezen schrijvers van ons land. Ze schreef tot dusver zeven non-fictieboeken en één fictieboek, die allemaal bestsellers werden. Voor haar totale oeuvre ontving ze onder andere de Gouden Ganzenveer en de Amsterdamprijs voor de Kunst.

In 2004 publiceerde Annejet de liefdesgeschiedenis Sonny Boy, waarvan alleen in Nederland al inmiddels al meer dan 700.000 exemplaren zijn verkocht. In 2009 promoveerde Annejet als historica met de biografie Bernhard, en later het boek over Gerard Heineken - het verhaal van de oprichter van het gelijknamige concern en een geschiedenis van Amsterdam – werd dit boek genomineerd voor de Libris Geschiedenisprijs.

In 2015 verscheen De Amerikaanse prinses, daarvan werden tot dusverre meer dan 250.000 exemplaren van verkocht. Het Boekenweekgeschenk dat Annejet schreef in 2020 over Leon & Juliette werd de opmaat van de trans-Atlantische familiekroniek Fortuna’s Kinderen, haar nieuwste boek dat eind 2021 verscheen.