Vooraankondiging lezing Herman Pleij 5 juni 2019

Woensdag 5 juni 2019 zal Herman Pleij een presentatie verzorgen in de Stemmingmakerij in de Tilburgse LocHal met als thema 'identiteit'. Met veel ruimte voor interactie met de bezoekers.

De Nederlandse identiteit. In zowat elke discussie komt het onderwerp vroeg of laat naar voren. Wat is dat, die identiteit? Iets dat vastligt en behouden moet blijven of juist iets dynamisch dat tegelijk ongrijpbaar en essentieel is? Graag laten we Herman Pleij, expert op dit gebied, daar zijn licht over schijnen. Maar een door Stichting Cools georganiseerde lezing (in samenwerking met Bibliotheek Midden Brabant) kan wellicht nog een extra dimensie krijgen, die mooi aansluit bij de doelstelling van de stichting.

Stichting Cools promoot de liefde voor het boek. Boeken zijn in iedere cultuur identiteitsdragers en tevens -scheppers. Welke boeken hebben de huidige tijdgeest mede gevormd en/of geregistreerd? Hoe belangrijk is het dat die boeken gelezen blijven worden? Is het de moeite waard je daar voor in te spannen of is dat in deze tijden van ontlezing vechten tegen de bierkaai?

Stichting Cools denkt dat antwoorden op deze vragen of ze in ieder geval stellen en bespreken, kan zorgen voor een boeiende en vruchtbare avond in de Tilburgse LocHal.

Meer details volgen ….