Activiteiten van Stichting Cools

In de beginjaren bestond er een ‘Vriendenkring’ die aan de stichting was gelieerd. Voor de (een jaarlijkse contributie betalende) leden van deze kring werden op gezette tijden lezingen georganiseerd (o.a. Manguel en Buijnsters) en boekjes met hun korte bijdragen over onderwerpen als ‘lezen’ en ‘boeken’ geproduceerd. Deze kring is al geruime tijd geleden opgeheven.

Publicaties worden nog wel uitgebracht; zie Publicaties.

Rond het boek organiseert de Stichting een paar keer per jaar interessante lezingen. Dat kan een literaire performance of een voordracht die aansluit bij de actualiteit van de dag. Hou dus de site in de gaten of volg ons op Facebook.

Literaire lezingen

Lezing #wijzijnlezers 2017-04-20

Samen met de Bibliotheek Midden-Brabant organiseerden wij een avond waar met publiek en een panel van lezersexperts antwoorden werd gezocht op allerlei vragen over de huidige lezerscultuur.

Lezing Kluun 2017-03-26

DJ is een roman over een wereld waarin iedereen iedereen gebruikt, geld en roem het hoogste goed zijn geworden en niets, maar dan ook niets meer echt is. Of overwint de vriendschap?

Terugblik lezing Rick Nieman 2016-11-6

Rick Nieman schreef het boek “Wat wij van Amerika kunnen leren”.  Nieuwslezer en presentator Rick maakte een motortour door Amerika en leerde een ander Amerika kennen

Old wood best to burn, old wine to drink, old friends to trust, and old authors to read.

Francis Bacon